Projenin Amacı
Bu proje, lisansüstü düzeyde öğrenim gören öğretmenlere, öğretim süreçlerine okuryazarlık becerilerini entegre etme yeterliği ve yetkinliği kazandırmayı amaçlanmaktadır. Proje kapsamında öncelikle K12 Beceriler Çerçevesi Türkiye Bütüncül Modelinde (MEB, 2023) ortaya konan okuryazarlık kavramı, okuryazarlık becerisinin yapısal özellikleri, okuryazarlık beceri türleri okuryazarlık becerilerinin öğretim sürecine entegrasyon biçimleri ve okuryazarlık becerilerinin öğrencilerin sosyal duygusal gelişimi açısından ilişkisi ele alınacaktır. Okuryazarlığın değişen yapısı, işlevi ve türleri hakkında sunulacak teorik bilgilerden sonra okuryazarlığın öğretim programlarına entegrasyon süreci ele alınacaktır. Bu bağlamda ise sürdürülebilirlik okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, veri okuryazarlığı, kültür okuryazarlığı, görsel okuryazarlık ve finansal okuryazarlığın öğretim sürecine entegrasyonu üzerine çalışılacaktır. Entegrasyon biçimlerden ise aradisiplin kavramı üzerinde durulacaktır. Çünkü okuryazarlık becerilerinin öğretim sürecine entegre edilmesi noktasında ulusal ve uluslararası literatürde aradispilin kavramı üzerinde durulmaktadır. İlave olarak öğretim sürecinin niteliğini arttırmaya yönelik etkili öğretim stratejilerinden ve etkili ders planı hazırlama sürecinden bahsedilecektir. Nihai olarak okuryazarlık becerilerinin öğretim sürecine entegrasyonuna yönelik farklı konu ve/veya derslerde ders planı tasarımı yapılacaktır. Katılımcıların hazırlayacakları ders planları projede yer alacak akademisyenlerin moderatörlüğünde küçük/büyük grup çalışması şeklinde akran değerlendirilmesine sunulacaktır. Katılımcıların görüş ve önerileri doğrultusunda hazırlanan ders plan tasarımları düzenlenecektir.